Egy weboldal esetén nem csak az a fontos, hogy fel legyen töltve szövegekkel a honlap, hanem az is, hogy azok a szövegek a követelményeknek megfelelve készüljenek el. Ezt a folyamatot röviden csak webszövegírásnak hívják.
A webszövegírás első lépése a kulcsszókeresés. A kulcsszókeresés során azokat a szavakat, kifejezéseket kell megkeresni, melyek kapcsolódnak a témához és sok keresés van rájuk. Ezek köré kell a szövegeket elkészíteni.
Következhet a webszövegírás, ami két nagy részből áll, az egyik, hogy minél előrébb legyen megtalálható a weboldal a keresőben, a másik pedig az, hogy a látogatókat, olvasókat vásárlásra, rendelésre, cselekvésre buzdítsák. A feladat tehát, hogy ezt a két szempontot a legjobban kielégítsük.
Egyéni preferencia kérdése, hogy melyikkel kezdjük. Sokan szeretik a keresőoptimalizálási feltételek alapján elkészíteni a szövegeket, majd pedig az így elkészített szövegeket átalakítani a marketing szempontok alapján. Azért ez a nyerő sokak számára, mert az elsődleges cél, hogy látogatókat tereljünk az oldalra, ha nincs látogató, nincs kinek eladni a marketing szövegekkel.
A keresőoptimalizálással kapcsolatos szövegírás egyik fontos része a megfelelő mennyiségű szöveg. Ügyelni kell azonban arra, hogy a terjedelmet hasznos szöveggel kell kitölteni, mert a mennyiség mellett a minőség is nagyon fontos. Nem érdemes tehát a semmiről sokat írni, különösen azért, mert a rengeteg szövegben a marketing is el tud veszni.